الإستطلاع: ما رايكم في هذه المشاركة وجدواها
خيارات إستطلاع
ما رايكم في هذه المشاركة وجدواها

إضافة رد
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع
قديم 09-27-2009, 07:02 PM
  #1
faysal
مشارك مبتدئ
 
تاريخ التسجيل: Sep 2009
المشاركات: 12
افتراضي مشاركة: ( س و ج محاسبة ) هذه المشاركة لطرح اسئلتك او حالة عملية واجهتك في عملك والرد

السلام عليكم
عندى سؤال
انا شاب مصرى اعمل فى السعوديه
الشركة التى اعمل بها شركة تقنية معلومات مثل تصميم صفحات الانترنت
المهم انا اعمل بها محاسب
والشركة لسه بتقوم كل اللى انا بعمله دلوقت شوية مصاريف تاسيس
الشركة مقرها فيلا بالايجار
ومصاريف التاسيس بتاعتها وصلت لحد 200000 ريال عباره عن فواتير اصلاحات وتوضيبات وتصميم موقع للشركه ومرتبات وهكذا ومفيش محاسب غيرى عرفونى ازاى ابدأ اعمل ايه؟
وشكرا
faysal غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
قديم 09-27-2009, 08:25 PM
  #2
m.fayed85
مشارك ذهبى
 
تاريخ التسجيل: Nov 2008
العمر: 40
المشاركات: 239
افتراضي مشاركة: ( س و ج محاسبة ) هذه المشاركة لطرح اسئلتك او حالة عملية واجهتك في عملك والرد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة faysal مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
عندى سؤال
انا شاب مصرى اعمل فى السعوديه
الشركة التى اعمل بها شركة تقنية معلومات مثل تصميم صفحات الانترنت
المهم انا اعمل بها محاسب
والشركة لسه بتقوم كل اللى انا بعمله دلوقت شوية مصاريف تاسيس
الشركة مقرها فيلا بالايجار
ومصاريف التاسيس بتاعتها وصلت لحد 200000 ريال عباره عن فواتير اصلاحات وتوضيبات وتصميم موقع للشركه ومرتبات وهكذا ومفيش محاسب غيرى عرفونى ازاى ابدأ اعمل ايه؟
وشكرا
يجب ان يكون هناك مجموعة دفترية للشركة اولا يعني يومية امريكية دفتر صندوق وبنك
وتبدا تسجل فيهم ده في الاول بجانب الكمبيوتر يعني تسجل شغلك علي يومية علي الكمبيوتر
وممكن دفتر لتحليل المصروفات العمومية والادارية
m.fayed85 غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
إضافة رد


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 11:17 PM