قديم 07-02-2010, 08:09 PM
hassannabi2009
مشارك مبتدئ

افتراضي مشاركة: لن اقل لك ادخل للاهمية او او او و خلافة ولكن سوف اقل لك اريد رايك...

كلنا نفس الرجل
طموح يغلبة احيانا النعاس
اصحى وصحصح وكمل
hassannabi2009 غير متواجد حالياً  
قديم 07-03-2010, 12:45 PM
GANADODY
مشارك نشط
 الصورة الرمزية GANADODY

افتراضي مشاركة: لن اقل لك ادخل للاهمية او او او و خلافة ولكن سوف اقل لك اريد رايك...

السلام عليكم بص يا استاذ وليد انا زيك بردو عايزه اشتغل فى المحاسبه لانى بحبها جدا وانا بردو بكمل تجاره لكن فى التعليم الفتوح وبردو عندى 24 يعنى مش هيفرق سنك انك كبير او صغير المهم انك توصل للى انت عايزه وبعدين اكيد هتلاقى كتير يحبطوك ويقولو لا المشوار طويل ومافيش شغل ومحاسبة ايه المجال مليان مش مهم المجال فيه كام محاسب المهم كام واحد منهم يستاهل بجد يتقال عليه محاسب متمكن فى مهنته وابتدى وبلاش تفكيرك دا هيرجعك ورا لا قول لازم ابقا زى ما انا عايز وصدقنى الموضوع سهل طول ما انت عايز توصل وعندك حلم وبالتوفيق
قديم 07-04-2010, 07:31 AM
madkour
مشارك فعال

الاخ الفاضل / وليد محمد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لاتيأس واستمر في طلب العلم فالكل يتعلم ومن يقول غير ذلك فهو انسان جاهل - فعليك بالعلم للعلم فقط واثراء معلوماتك وخبراتك فطلب العلم كما يقول المثل من المهد الي اللحد وحينما يأذن المولي عز وجل فانه يبدل من حال الي حال فلا تلتفت الي من يثبط عزيمتك وتوكل علي الله
madkour غير متواجد حالياً  
قديم 07-04-2010, 06:28 PM
nadergad
مشارك فعال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة apocalyptica مشاهدة المشاركة
الزميل الصاعد / عايز يبقى محاسب
لما كنا صغار
كنا نقول انا عايز ابقى زابط و تاني طيار وواحد دكتور وواحد مهندس
فيه كمان ممثل و ممكن مذيع عشان بابا ماجد و حلقات السندباد كنا بنتذل عمال يجيبها و نسمع اهداءات من بابا و ماما لعمو و طنط و خالوا
المهم عمرك سمعت حد عايز يبقى محاسب
الجيل الجديد
عايز ابقى لعيب كورة و ممكن محامي لانهم ستار الايام ده كمان مغني زي طمورة و عموره ده للولاد اما البنات ماشيه معاهم و ربنا يسترها
المهم اسئل طفل الايام ده يقولك تيه المحاسب ده هو بيعمل ليه
تخيل سئلت طفل قالي عايز ابقى دجي طبعا مفيش عيد ميلاد و لا فرح الا لازم يبقى فيه دجي
يعني اطمن محدش حيسئل فيك و لا فيا
بعدين مالاخر محدش بيحب المحاسبين خاصة المراجعين
على فكرة كمان مفيش بنت تحب ترتبط بمحاسب تقولك ده بخيل و يقعد يسئل فضل كام من الخمسه جنيه الي انا سبيتهم الصبح
و اشتريتي بخصم و فاصلتي مع البياع
و يقعد يحاسب مراته زي ما يكون بيسوي سلفه
بص من الاخر لو شفت حاجه تانيه غير انك تكون محاسب اعملها لان الشغلانه ده بيشتغلها واحد بيحب جدا المهنه بحلوها و مرها
طبعا زميلى العزيز بيهزر معاك .. و شد حيلك الحياة كفاح و انت ماشى صح
[/frame]
nadergad غير متواجد حالياً  
قديم 07-04-2010, 07:36 PM
ايمن عبد الرحمن
مشارك فعال
 الصورة الرمزية ايمن عبد الرحمن

Thumbs up مشاركة: لن اقل لك ادخل للاهمية او او او و خلافة ولكن سوف اقل لك اريد رايك...

ان الله لايضيع اجر المحسنين توكل على الله واجتهد بقدر ما تستطيع فلست انت اول من يطمح فى النجاح والرقى ولن تكون الاخير بل سياتى من خلفك اجيال تنشد النجاح وترنو اليه ولكن النجاح كنجم فى سماه لايصل اليه الا من اجتهد وسارع الى اقتفاء اثار الضوء المنبعث من ثناياه توكل على الله ولا تحزن ولا تجعل شيئا يعكر عليك صفوك ولست انت الوحيد الذى يعمل فى غير مجاله ولكن حب ما تعمل حتى تعمل ما تحب وبقدر نجاحك فى عملك الحالى ستكون ناجحا فى عمل الغد
كلامى هذا نابع من تجربه فعليه
ايمن عبد الرحمن
25 سنه
مدير مالى بعد عناء
قديم 07-08-2010, 01:45 PM
Apocalyptica
مشارك فعال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nadergad مشاهدة المشاركة
طبعا زميلى العزيز بيهزر معاك .. و شد حيلك الحياة كفاح و انت ماشى صح
اكيد طبعا
بس على فكرة كنت زمان عايز اطلع لعيب كورة و كنت مشترك و حتى الان في احد الانديه العريقه
و كان صحابي لعيبه و منهم مشاهير بدون ذكر الاسماء و كنت بروح معاهم كل التدريبات
لكن كل مرة مكنش بلعب معاهم بس الحاجه الوحيده كنت بعملها اني كنت يلم الكور بره الجون
كنت في اولى و تانيه اعدادي و كانو هما بيلعبوا في ناشئين الاهلي المهم حاولت كذا مره ابقى جون و لا حتى خط نس لكن مفيش فايده فقالولي انت تعض تلم كور لمدة سنتين بعد كده نشوف حنعمل ايه و كنت بطلع ساعات في التلفزين طبعا ورا الجون
احلام الصبا الحقيقي انا فعلا معرفش حتى امشي بالكورة بس انا كنت واخد بطوله مراكز الشباب في الشطرنج
مش كل حاجه لنحلم بيه بتتحقق
Apocalyptica غير متواجد حالياً  
قديم 07-10-2010, 12:18 PM
nabil fathy
مشارك

http://www.youtube.com/watch?v=yCj1-qDwY1c
nabil fathy غير متواجد حالياً  
قديم 07-10-2010, 12:27 PM
nabil fathy
مشارك

http://www.youtube.com/watch?v=yCj1-qDwY1c
قديم 07-10-2010, 12:30 PM
nabil fathy
مشارك

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yCj1-qDwY1c...</param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/yCj1-qDwY1c&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>