
على قد ما اعرف
على فكرة انا لسة خريج 2007 وانا باخد دورة محاسبة فى مكتب محاسبة
بس الطبيعى اللى انتا لازم تعملة انك الاول تعمل سند القيد (انك ماتعملش قيد الا اذا وجدت المستندات امامك واكيد انتا عارف دا زى المشتريات 1- تشوف الفاتورة 2- تشوف اذن اضافة المخزون 3- ممكن كدا تعمل اذن الصرف 4- كدا انتا تعمل القيد المحاسبي ومعاك المستدات) وبعدين ترحل لليومية العامة وبعدها دفتر الاستاذ العام وبعدها ميزان المراجعة والارباح والخسائر والميزانية
((((على فكرة دا اللى انا اعرفه بس اتاكد من كلامى الاول من حد فاهم وربنا يوفقك))))