تسجيل الدخول

مشاهدة النسخة كاملة : تدريب فى مكتب محاسب قانونى


overman
07-26-2009, 10:53 PM
هل التدريب فى مكتب محاسب قانونى له اهمة وما هى اهميته ؟
لانه يوجد مكاتب محاسبين يطلبوا محاسبين حديثى التخرج للتدريب لمدة شهرين مقابل مبلغ من المال وفى اخر التدريب يتم استلام شهادة خبرة بسنتين معتمدة من النقابة وشهادة اخرى لاستخدام الدفاتر وشهادة لاستخدام الكمبيوتر .
هل للشهادات هذه اهمية وما هى اميتها ؟










انا عضو جديد ويارب حد يرد عليا جزاكم الله خيرا انشاء الله

philolover
07-27-2009, 05:02 AM
هو انا شايف ان حضرتك مش هتستفاد حاجه
الاحسن انك تاخد فرصتك كامله ف التدريب
وبعد كده تنتسب للنقابه
اما عن المبلغ والشهاده
الغرض مش انك اسمك محاسب قانوني
الغرض انك تبقي كفاءه اكتر من الباقي

ده رائ شخصي من اخ صغير

overman
07-28-2009, 06:26 AM
شكرا لردك بس انا شايف انك مافهمتش سؤالى كويس . ليه فايدة ولا لا ولو ليه فايدة ايه هى ؟

FANCYFANCY
07-28-2009, 04:40 PM
اكيد ليه فايدة شهادة الخبرة دى هتتضاف للسيرة الذاتية لو حبيت تشتغل فى مكان تانى
واكيد الاحتكاك بحد له خبرة و هيدربك ده هيفيدك على المستوى الشخصى

overman
07-28-2009, 11:37 PM
تسلم ياجميل وشكرا على الاجابة جزاك الله خيرا