abozar
02-04-2010, 04:54 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخواني الاعزاء جزاكم الله خيرا على المجهود الرائع في شرح هذا البرنامج
لقد بدأت اتدرب على البرنامج من نفسي ولكن وجدت بعض الامور التي لا أفهمها ولهذا سأعرض سؤالي على خبراء البيتش تري لعلي ارجوا الافادة منهم
وجزاهم الله خيرا
السؤال ما المقصود في البرنامج بـ
1- Rounding Account
2- Account Segments
ولهذا اخواني تلك المصطلحات قابلتني عندما قمت اولا بانشاء شجرة حسابات للشركة من تصميمي ، وايضا وجدتها عند انشاء الاعدادت الافتراضية لـ General Ledger Defaults
ومن ثم اخواني الاعزاء استطعت ان اجد شرح لهاذين المصطلحين من خلال مذكرة شرح للبيتش تري ولكن باللغة الانجليزية وسأعرض الشرح المذكور ولهذا ارجوا افادتي :
Entering General Ledger Defaults
In General Ledger Defaults, you set the account that Peachtree will use for
rounding any odd amounts on financial statements. You don’t have to set
this account if you do not want to round amounts to either whole dollars or
whole thousands of dollars on financial statements.
If you choose to round financial statement amounts, Peachtree collects all
rounding amounts and prints the collected amount in the rounding account
on your financial statements. The account you select can be any account
since it is a temporary holding area, but we recommend you use an equity
account.
Set Up the Rounding Account
➥ From the Maintain menu, select Default Information; then select
General Ledger from the submenu.
http://www.a7lashare.net//uploads/images/A7lashare-92c1ddee8e.bmp
Account Segments (Peachtree Premium Accounting)<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
Account segmentation allows you to formally segment your chart of<o:p></o:p>
accounts. Then you can use the segment selection features in Peachtree's<o:p></o:p>
reporting to filter reports based on particular segments of the account ID.<o:p></o:p>
Using this feature, you can quickly and easily produce and print reports and<o:p></o:p>
financial statements for a particular department or division of your business,<o:p></o:p>
or any other segment such as location, restriction status, and so on.<o:p></o:p>
To set up account segments:<o:p></o:p>
This account is only used to store<o:p></o:p>
rounding differences for financial<o:p></o:p>
statements.<o:p></o:p>
You can select any account, but we<o:p></o:p>
recommend the Retained Earnings<o:p></o:p>
account.<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
➥ From the Maintain menu, select Default Information; then select<o:p></o:p>
General Ledger from the submenu; then the Account Segments tab.<o:p></o:p>
Here, you can create or change formal segments for your chart of accounts<o:p></o:p>
ID. This will allow you to take full advantage of the masking and filtering<o:p></o:p>
features of Peachtree Premium when you print reports and financial statements.<o:p></o:p>
You can use this feature for printing reports that are filtered by<o:p></o:p>
department, division, account ID, or any other segment you create. When<o:p></o:p>
you initially create your company in New Company Setup, Peachtree Premium<o:p></o:p>
gives you the opportunity to divide your Account ID into segments<o:p></o:p>
(see “Convert a Company or Build Your Own” on page 65) but you can do<o:p></o:p>
it here as well. If your chart of accounts is already set up and you change the<o:p></o:p>
segment structure, Peachtree Premium will scan your chart of accounts and<o:p></o:p>
inform you if any do not fit the new segment structure. You can then print<o:p></o:p>
your Chart of Accounts report to identify those accounts.<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
You can formally segment your chart of accounts ID by creating descriptions,<o:p></o:p>
lengths, and separators for up to five segments.<o:p></o:p>
Enter your<o:p></o:p>
segment<o:p></o:p>
descriptions,<o:p></o:p>
lengths, and<o:p></o:p>
separators in the<o:p></o:p>
appropriate<o:p></o:p>
fields.<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
If you do not use account segments, Peachtree will still allow you to filter<o:p></o:p>
General Ledger reports and financial statements using the department masking<o:p></o:p>
feature (see Mask, Department Masking in Peachtree’s Help Index).<o:p></o:p>
If you want more information:<o:p></o:p>
In the Help index, look up “rounding account.”<o:p></o:p>
http://www.a7lashare.net//uploads/images/A7lashare-7a91d51082.bmp
حاولت ان افعل ما بوسعي من اجل توضيح ما اريد
ارجوا مساعدتي في كيفية الاستفادة من هذا المصطلحين بقدر الامكان مع ذكر امثلة
وجزاكم الله خيرا
السؤال الثاني :
يوجد في شجرة حسابات البيتش تري بالنسبة لبعض الانشاطات او كلها نوع من الحسابات ويسمى
Retainage Receivables هذا وصف الحساب
نوع الحساب Receivable Retainage
وكذلك
اسم الحساب Retainage Payables
نوع الحساب Payable Retainage
اليكم صورة للدليل المحاسبي الموجود به تلك الحسابات
http://www.a7lashare.net//uploads/images/A7lashare-c01f905799.jpg
وسؤال أخر :
هل استطيع تغيير او اضافة أنواع حسابات في البيتش تري امثال اصول متداولة .
جزاكم الله خيرا
احمد ابراهيم
اخواني الاعزاء جزاكم الله خيرا على المجهود الرائع في شرح هذا البرنامج
لقد بدأت اتدرب على البرنامج من نفسي ولكن وجدت بعض الامور التي لا أفهمها ولهذا سأعرض سؤالي على خبراء البيتش تري لعلي ارجوا الافادة منهم
وجزاهم الله خيرا
السؤال ما المقصود في البرنامج بـ
1- Rounding Account
2- Account Segments
ولهذا اخواني تلك المصطلحات قابلتني عندما قمت اولا بانشاء شجرة حسابات للشركة من تصميمي ، وايضا وجدتها عند انشاء الاعدادت الافتراضية لـ General Ledger Defaults
ومن ثم اخواني الاعزاء استطعت ان اجد شرح لهاذين المصطلحين من خلال مذكرة شرح للبيتش تري ولكن باللغة الانجليزية وسأعرض الشرح المذكور ولهذا ارجوا افادتي :
Entering General Ledger Defaults
In General Ledger Defaults, you set the account that Peachtree will use for
rounding any odd amounts on financial statements. You don’t have to set
this account if you do not want to round amounts to either whole dollars or
whole thousands of dollars on financial statements.
If you choose to round financial statement amounts, Peachtree collects all
rounding amounts and prints the collected amount in the rounding account
on your financial statements. The account you select can be any account
since it is a temporary holding area, but we recommend you use an equity
account.
Set Up the Rounding Account
➥ From the Maintain menu, select Default Information; then select
General Ledger from the submenu.
http://www.a7lashare.net//uploads/images/A7lashare-92c1ddee8e.bmp
Account Segments (Peachtree Premium Accounting)<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
Account segmentation allows you to formally segment your chart of<o:p></o:p>
accounts. Then you can use the segment selection features in Peachtree's<o:p></o:p>
reporting to filter reports based on particular segments of the account ID.<o:p></o:p>
Using this feature, you can quickly and easily produce and print reports and<o:p></o:p>
financial statements for a particular department or division of your business,<o:p></o:p>
or any other segment such as location, restriction status, and so on.<o:p></o:p>
To set up account segments:<o:p></o:p>
This account is only used to store<o:p></o:p>
rounding differences for financial<o:p></o:p>
statements.<o:p></o:p>
You can select any account, but we<o:p></o:p>
recommend the Retained Earnings<o:p></o:p>
account.<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
➥ From the Maintain menu, select Default Information; then select<o:p></o:p>
General Ledger from the submenu; then the Account Segments tab.<o:p></o:p>
Here, you can create or change formal segments for your chart of accounts<o:p></o:p>
ID. This will allow you to take full advantage of the masking and filtering<o:p></o:p>
features of Peachtree Premium when you print reports and financial statements.<o:p></o:p>
You can use this feature for printing reports that are filtered by<o:p></o:p>
department, division, account ID, or any other segment you create. When<o:p></o:p>
you initially create your company in New Company Setup, Peachtree Premium<o:p></o:p>
gives you the opportunity to divide your Account ID into segments<o:p></o:p>
(see “Convert a Company or Build Your Own” on page 65) but you can do<o:p></o:p>
it here as well. If your chart of accounts is already set up and you change the<o:p></o:p>
segment structure, Peachtree Premium will scan your chart of accounts and<o:p></o:p>
inform you if any do not fit the new segment structure. You can then print<o:p></o:p>
your Chart of Accounts report to identify those accounts.<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
You can formally segment your chart of accounts ID by creating descriptions,<o:p></o:p>
lengths, and separators for up to five segments.<o:p></o:p>
Enter your<o:p></o:p>
segment<o:p></o:p>
descriptions,<o:p></o:p>
lengths, and<o:p></o:p>
separators in the<o:p></o:p>
appropriate<o:p></o:p>
fields.<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
If you do not use account segments, Peachtree will still allow you to filter<o:p></o:p>
General Ledger reports and financial statements using the department masking<o:p></o:p>
feature (see Mask, Department Masking in Peachtree’s Help Index).<o:p></o:p>
If you want more information:<o:p></o:p>
In the Help index, look up “rounding account.”<o:p></o:p>
http://www.a7lashare.net//uploads/images/A7lashare-7a91d51082.bmp
حاولت ان افعل ما بوسعي من اجل توضيح ما اريد
ارجوا مساعدتي في كيفية الاستفادة من هذا المصطلحين بقدر الامكان مع ذكر امثلة
وجزاكم الله خيرا
السؤال الثاني :
يوجد في شجرة حسابات البيتش تري بالنسبة لبعض الانشاطات او كلها نوع من الحسابات ويسمى
Retainage Receivables هذا وصف الحساب
نوع الحساب Receivable Retainage
وكذلك
اسم الحساب Retainage Payables
نوع الحساب Payable Retainage
اليكم صورة للدليل المحاسبي الموجود به تلك الحسابات
http://www.a7lashare.net//uploads/images/A7lashare-c01f905799.jpg
وسؤال أخر :
هل استطيع تغيير او اضافة أنواع حسابات في البيتش تري امثال اصول متداولة .
جزاكم الله خيرا
احمد ابراهيم