أريد عمل ميزانية كل شهر وكيفية ترحيل أرصدة النقدية والمخزون والحسابات الأخرى إلى الشه
[overline]السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخوانى فى المنتدى
انا الحمد لله شغال فى شركة توكيلات تجارية و الحمد لله قدرت اعمل نظام محاسبى الحمد لله الى حد ما قايم بالشغل كله
و الشركة عندنا بتقوم بشراء البضاعه من الشركة الاصلية و تقوم هيا ببعيها
و عندنا بيتم تقفيل الحسابات كل شهر عشان نشوف التوكيل خسران و لا كسبان فكنت عاوز ازاى اقدر اعمل الحسابات الختامية كل شهر و ترحيل الحسابات دى لو فيها ارصدة مثل الصندوق و المخزون الى الشهر المقبل
معلش ياجماعه اصلى لسه متخرج جديد و اول مرة اشتغل محاسب بقيود يومية و حساب متاجرة و حساب ارباح و خساير
فكنت عاوز اعمل ميزانية كل شهر و كمان ازاى اقدر ارحل الارصدة بتاعت النقدية او المخزون او الحسابات الاخرى لو فيه الى الشهر اللى بعده