إضافة رد
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع
قديم 10-21-2014, 08:23 PM
  #1
hebagrab
مشارك مبتدئ
 
تاريخ التسجيل: Oct 2014
المشاركات: 1
افتراضي نصائح من العاملين فى مكاتب المحاسبة

كل واحد اشتغل فى مكتب يكتب عن تجربتة فى المكتب دة للاستفادة


انا مثلا اشتغلت فى مكتب محمد عبد العزيز حجازى ودية قصتى

طبعا اسم المكتب كبير
بس لازم كلكم تعرفوا بردوا عيوب المكتب
بتوقع على شرط جزئى 10000 عشرة الالف جنيها بالاضافة الى التكاليف التى يراها المكتب ويضاف تكاليف الاعلان لتوفير بديل (مكتوب فى العقد) ولازم تمضى علي الكلام دة

2- لو انت فى سجل المحاسبين والمراجعين وجاى من مكتب تانى وجاية ميعاد
حصولك على الرقم بيتاجل من 3 شهور الى 6 شهور (يوجد قرار ادارى )
3- مدة العقد 3 ستوات ونصف ولو فكرت تمشى قبل نعاية العقد بيطالبك بالشرط الجزئى ويرفع عليك قضية (اسال فى مكتب عمل الدقى وهو يقولك على كمية الشكوى التى لا حصر لها)
4- لا يوجد مكافات سواء نهاية الموسم او فى الاعياد ومفيش سلف ولو طلبت بيبنان بمفردات المرتب هيرفض كم ا ن مرتبك بيقبض كاش يعنى من المكتب مش من البنك
5-مهنيا : مليان شغل ادارى كتير جدا جدا بتشاغلوا اكثر من شغل المراجعة نفسة (دة عن تجربة)
6- بيعمل ليك عقد الجمعية بعد سنة ونصف وبعد كدة بيتعسف معاك علشان يرضا يديك اجازة علشان الامتحان
دة كل فى المكتب بمنتهى لامانة والصدق
http://dramhegazy.blogspot.com/
hebagrab غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
إضافة رد


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 09:19 PM