قديم 11-29-2010, 11:17 PM
محمد غدر
مشارك مبتدئ

افتراضي مشاركة: هااااام - لكل شاب بيدرس تجارة - لكل محاسب -لكل خريج - لاي شخص عنده استفسارات

انا خريج 2004ارسل واعمل امين مخزن بصنع ملابس مشهور وراتبى 1700 لكنى اود العمل كمحاسب فساعدنى احد الاصدقاء بالعمل بالسعوديه محاسب ولكنى ساكذب عليهم فى موضوع العمل والخبره هل اغامر مع انى لست متمكن بالعمل كمحاسب لكنى احب تغيير حياتى وممكن تمشى معاى ارجو الافاده
محمد غدر غير متواجد حالياً  
قديم 12-03-2010, 05:05 PM
basem66
مشارك مبتدئ

افتراضي مشاركة: هااااام - لكل شاب بيدرس تجارة - لكل محاسب -لكل خريج - لاي شخص عنده استفسارات

موضوعك كويس بيفتح عين الواحد علي حجات مهمة اوي شكر ااا جزيلا اخي الكريم
basem66 غير متواجد حالياً  
قديم 12-04-2010, 02:46 PM
er4000
مشارك مبتدئ

السلام عليكم
انا خريج ادارة اعمال هل يمكننى العمل كمحاسب
er4000 غير متواجد حالياً  
قديم 12-04-2010, 02:49 PM
er4000
مشارك مبتدئ

[align=center][tabletext="width:70%;background-color:gray;"][cell="filter:;"][align=center]
ارجو الرد وشكرا
[/cell][/tabletext][/align]
er4000 غير متواجد حالياً  
قديم 12-07-2010, 07:10 PM
شاب من المنصورة
مشارك مبتدئ

السلام عليكم انا محاسب دفعة 2009 وسافرت للامارات وكنت فى الشارقة بس للاسف كنسلت لانى للاسف وقعت فى ايد ناس ميعرفوش ربنا والمشكلة الى ودانى ليهم ابن عمى وسلمنى ليهم تسليم الاهالى مكتب تاجير سيارات بالشارقة وكانوا عملنلى المهنة عامل محل وسكت مع انى محاسب ومعايا تقدير وكويس فى الكمبيوتر والانجلش بس للاسف انى سمعت كلام ابن عمى وقالى روح دى شركة كبيرة ولما جيت الامارات اتفاجات ورضيت بالامر الواقع 3 شهور لحد مكفرونى وفى الاخر اخدو منى كل مليم اشتغلت بية وتمن الاقامة علشان يطلعونى من السجن لانهم اتبلوا عليا وكانت هتبقى قضية وفضايح كل دة علشان مرضتش ادفع الاقامة وانا اخدت حرمان 6 شهور وحاليا بقالى 3 شهور فى مصر وحالتى تصعب على الكافر لا شغل ولا سفر وكل مكاتب السفريات بتنصب عليا ومش عارف اعمل اية غير انى اقول حسبى الله ونعم الوكيل ويمكن قصتى دى لو اتعملت فيلم كان كسر الدنيا ونجح بس كان مش هيبقى زى الحقيقة والمرار الى شفتة فى اسوء 3شهور فى حياتى وعلى فكرة الى كنت شغال عندة دة احمد بكر اخو الموسيقار حلمى بكر ناس كافرة ومتعرفش ربنا والمكتب اسمة الموسيقار
شاب من المنصورة غير متواجد حالياً  
قديم 12-07-2010, 08:34 PM
morad shalpy
مشارك فعال

اشكرك جداً أخـــــــــى على طرحك الأكثر من رائع
انا مراد من مصر رابعه تجارة تعليم مفتوح وسنى 25 سنة
وحاصل على شهادة icdl وشهادة البيتش ترى من الكلية
وشهادة فى الكمبيوتر سوفت وير وهارد وير واجيد التعامل مع الكمبيوتر
وتقديرى فى الثلاث سنوات السابقة جيد ؟
ما هو الطريق الذى اتبعه علما بأنى طموح جداً
morad shalpy غير متواجد حالياً  
قديم 12-08-2010, 05:29 PM
صدى الوادي
مشارك

ما يتعب البرد
..... من شبْ المساء ضوه!

صدى الوادي غير متواجد حالياً  
قديم 12-09-2010, 02:43 PM
أحمد جمال 1986
مشارك نشط
 الصورة الرمزية أحمد جمال 1986

جزاك الله خيرا

أحمد جمال 1986 غير متواجد حالياً  
قديم 12-11-2010, 05:11 PM
elkhouly
مشارك نشط
 الصورة الرمزية elkhouly

يا جماعه للي لسه ما يعرفش .. شهاده الزمالة الامريكية cpa ابتداء من منتصف 2011 امتحاناتها هتكون بره امريكا في الكويت - لبنان - البحرين - الامارات واليابان
elkhouly غير متواجد حالياً  
قديم 12-12-2010, 06:31 PM
midoo6060
مشارك مبتدئ

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elkhouly مشاهدة المشاركة
يا جماعه للي لسه ما يعرفش .. شهاده الزمالة الامريكية cpa ابتداء من منتصف 2011 امتحاناتها هتكون بره امريكا في الكويت - لبنان - البحرين - الامارات واليابان
ايوة حضرتك ده مظبوط , بس للأسف مش بالسهولة دي , في شروط مبهمة كتييرلسة , بص أقرأ السطرين دول عشان تفهم انا اقصد ايه :

. [justify]How can a qualified candidate request an international testing location?

A. In order to qualify to take the CPA Examination outside the U.S., candidates will have to
establish their eligibility through a state board participating in the International CPA Examination
Administration program. In addition, candidates will be required to:
• make a commitment to seek CPA licensure upon passing the CPA Examination, and
thereafter maintain their status as licensees
• meet citizenship/residency requirements
• provide demographic information
• pay additional fees

A list of participating state boards will be available in the second half of 2010. Updates will be
posted to the Exams website at www.aicpa.org/cpa-exam as information becomes available. [/justify]
midoo6060 غير متواجد حالياً